by • 12 januari, 2012 • NyheterComments (1)944

Apple håller ett öga på konkurrensen

ispy

På senare år har Apple valt att inte delta på mässor till förmån för sina egna tillställningar. Apple har varit mycket restriktiva med när produkterna är redo att presenteras och har på så vis lyckats fånga en hel världs uppmärksamhet. De verkar däremot ta tillfället i akt att kunna luska i vad andra aktörer haft för sig under det gångna året.

Apple sitter således i en mycket stark position där konkurrenterna inte vet speciellt mycket om vad Apple har på gång, medan Apple kan skicka ut en mindre arme för att snappa upp det senaste inom teknikvärlden. Consumer Electronics Show i Las Vegas som pågår till den 13 Januari är inget undantag.

Tom Krazit på Paid Content rapporterar att han stött på Greg Joswiak, Apples marknadsföringschef för iOS-enheter:

”While wandering around the Central Hall of the Las Vegas Convention Center Tuesday, I bumped into Greg Joswiak, head of iOS product marketing for Apple, just outside of Sony’s booth. Joz, as he’s known within the Apple community, grinned sheepishly upon being recognized by a reporter and stopped to chat for a few minutes.”

Detta samstämmer även med Reuters rapport om att Apple ska ha registrerat hela 250 anställda till mässan.

Via: Gizmodo

  • Peter L

    Du tror inte detta beror på att Apple vill se vilka coola idéer 3:d party tillverkare har för eventuella uppköp, Jens?
    Man undrar också vem som räknade dessa till 250. Nej, Apple kommer inte ställa upp i fler mässor…