by • 10 januari, 2009 • NyheterComments (0)240

Apples produktcykler

Phil Schiller

Tycker du det är jobbigt att ha köpt en ny produkt och några veckor eller kanske till och med dagar senare så kommer det en uppdaterad version av samma som både är tunnare, billigare, snyggare och allmänt mer inne och… sa jag billigare? Ja många är det som varit där. När det gäller Apple yppar företaget aldrig någonting i förväg om en produkt innan den är lanserad.

Men det finns vissa tecken och uppenbara produktcyklar från just Apple, och den mest uppenbara har varit att nya iPodar kommer runt september/oktober varje år. Men vi har också oktober/november för ny hårdvara som måste hinna ut innan julsäsongen börjar. Vi har även sensommaren för produkter som måste hinna ut i affärerna innan studenterna skall ha sitt. Dessa produktcyklar är något som Phil Schiller, ansvarig över global marknadsföring på Apple och tillika årets keynote-hållare, också bekräftade under en intervju under Macworld-mässan. Han berättade också om en ny månad att hålla kolla på: mars, som är den typiska tiden för iLife, något som fram till nu varit i januari.

Källa: pogue.blogs.nytimes.com

Foto: Katie Lips (Creative Commons)