by • 19 januari, 2009 • NyheterComments (2)328

Apples reklamhistoria del 7

När Steve Jobs kom tillbaka till Apple 1997 ville han få ner antal modeller och skapade fyra segment, MacPro, PowerBook (pro-användare), iMac och sist och minst iBook (hemanvändare). iBook var som sagt sist ut och den lanserades som en iMac to go.

I dagens mått var den väl mer släpbar då den var både tung och lite klumpig men den hade ju ett handtag, och ack så snygg.

Besök vårt arkiv för att se tidigare filmer.

  • Peter

    Då tyckte man nog att den var väldigt snygg eftersom den sticker ut från mängden och färgerna och det lite genomskinliga på den.
    Men idag tycker jag den ser ut som en barndator med löjliga färger och plastig och så. Men verkligen kul att se hur Apples datorer har utvecklats genom åren.
    Apple har ju varit dem som verkligen har vågat göra annorlunda designer med olika färger och sånt på deras datorer och det tycker jag de skall ha riktigt mycket cred för.

  • Pontus

    Håller med Peter ser ut som en barn laptop. Den följde ju deras dåvarande design. iMacen var ju färgrik med. Gillade dock inte denna reklam. Ingen bra speakerröst alls. De brukar ju ha en väldigt allvarligt snubbe som är rakt på sak.