by • 9 juli, 2009 • NyheterComments (6)147

Laptop Hunters nr 6 väljer inte Mac de heller

Ännu en dag, ännu en Mac-diss från Microsoft. Det mest intressanta i sammahanget är att de välejr bort Macen framför en HP trots att Macen har bättre batteritid till ett marginellt högre pris, således kan vi konstatera att man misslyckats med sin verklighetsförankring igen.

Se fler Laptop Hunters-filmer

  • Daniel

    Hur orkar MS, för inte tror dom att någon kommer köpa en PC på grund av dessa reklamfilmer?

  • Jon

    Du pratar om det Seattle baserade företaget ”pyttemjukt” eller? =)

  • Jocke

    Tror säkert att dessa reklamfilmer är effektiva. Målgruppen är ju inte Mac-fanatiker, utan vanliga ”Svenssons” som redan kör Windows-PC. Det handlar om att nöta in ett budskap: Mac är dyrt, för att avskräcka dem från att byta. Att budskapet inte alltid stämmer med verkligheten är totalt ovidkommande i reklamsammanhang…

  • Daniel

    @Jocke: Men alla med en halv hjärna måste ju fatta att dessa reklamer är fake?

    Desutom så kollar väll inte ”average Joe” på YouTube reklam?

  • Microsoft får säkert ut massa bra av att dissa apple. För så fort de dissar apple på något sätt så sprids dessa reklamfilmer till varenda liten macsida på internet. Så det blir ju stor spridning i alla fall

  • Låda

    Tror att det är riktigt effektiva reklamfilmer. Vanliga användar har ingen aning om vad ens en mac är än mindre varför de skulle köpa den. Sen att reklamen får en enorm spridning så fort mac näms gör ju inte saken sämre.