by • 1 maj, 2009 • NyheterComments (7)144

Ny Anti-Mac-reklam från Microsoft

Nu har fjärde filmen kommit ut i Microsofts ”Laptop Hunters”-reklam och som vanligt riktar den sig mot Apple. Datorn som köps denna gången skall användas till att redigera film och argumentet mot MacBook Pro är dess lilla skärm (15″ i stället för 16″) och bara 2 GB minne. Datorn som köps har visserligen större skärm men lägre upplösning och minnet är av en långsammare typ än de Apple använder. Att uppgradera minnet till 4 GB på en MacBook Pro kostar idag mindre än tiden det tar att fundera över det.

Huruvida det följer med ett videoredigeringprogram på PCn, så som det gör på alla Macar, avslöjas inte

Via Electronista.com

Se fler Laptop Hunters-filmer

  • Jon

    När jag tittar på Apples reklamfilmer på datorn så sitter jag och småskrattar för mig själv. När jag ser på Pc´s reklamfilmer försöker jag förgäves hålla tillbaka gäspningarna.

  • Inte tårarna då? ;)

  • Ken Burns Effect

    Inte för att jag gillar tjejer med stora bullar men hon borde ställt upp i Total Makeover istället!

    Och blonderat håret, det hade gått bättre i hop med den låga upplösningen.

    Skön röst dock.

  • Ha ha Deras reklamer är lite så där töntroliga så att säga.

  • Björn

    Jag tänker på reklamfilmerna om diskmedlet Yes. Klart att jag inte skulle byta en Mac ens mot tre stycken PC. Hårdvaran i en PC kan vara nog så bra, men Microsoft operativsystem gör en PC till en plåga. Hellre en lycka en tre plågor!

  • Ja lite B var nog reklamen…

  • Lidén

    Jag gillar äpplefolk :D
    Trevligt att de gillar Windows också :).