Livsstil

Sålde skor på TikTok och drog in 25 miljoner kronor

Inbrott kan löna sig

Fredrik Rinaldo startade Merch Sweden som UF-företag 2017 och vann senare SM i UF-företag. Idéen var enkel – att sälja sällsynta sneakers på internet mot bud.

Det var tufft i början men efter inbrott i lagerlokalen i Västerås blev företaget viralt på TikTok och på den vägen är det. Efter inbrottet delade Fredrik videos från övervakningskameror och fick snabbt en bredare bas av följare, sedan gav samarbeten med influensers, där bland Anis Don Demina, ytterligare skjuts.

Nu har det lilla UF-företaget gått från ingenting till 25 miljoner på fem år och har över 200 000 följare. Företaget söker och köper in unika och efterfrågade sneakers som de sedan säljer via sin hemsida och TikTok-kanal. Där håller de en nära relation med följare och sin community. Via bud har de nu sålt unika sneakers för upp till 100 000 kronor paret.

Företaget fortsätter att utvecklas och under två veckor med en pop up-butik i Visby i somras såldes sneakers för en miljon kronor och har nu släppt sin egen klädkollektion. Ägaren själv förespår att växa till ett miljardföretag inom 10 år.

Via: Breakit.

Läs mer

Populärt i bubblan idag

Inga inlägg!