Pryl

Segway visar upp elsparkcykeln för dig som älskar att köra offroad

Asfalt är för mesar?

Segway-Ninebot visade igår upp en helt ny elsparkcykel som de kallar XT3 Pro D och den är skapad för alla som tycker att det är tråkigt att köra på asfalt och istället vill spruta grus och köra i terrängen.

ZT3 Pro D kommer utrustad med en kolborstfri motor med högt vridmoment vilket gör att den kommer ge fin acceleration från 0-20 km/h och den ska klara lutningar på upp till 25% utan att bli speciellt trött. Räckvidden ligger på 70 kilometer i timmen i eco-mode och i sportläget ska man ta sig upp till 56 kilometer, undertecknad har testat en drös olika elsparkcykel och i regel så brukar man få halvera siffrorna och då få ut den faktiska räckvidden, om det är så i detta fall låter vi vara osagt. När batteriet väl är slut så tar det cirka fyra timmar att ladda upp igen och ZT3 Pro D bygger på en full suspension-ram.

Det innebär att den har fjädring både fram- och bak och den kommer med ett TCS (Traction Control System) som gör att föraren ska ha bättre kontroll och grepp på vägarna. Skärmen är på 3 tum och på den går det att läsa av hastighet, laddning, körläge och mycket mer. Framlampan är på 4 watt och den kommer även med blinkers både fram och bak, IP-klassen ligger på IPX5. Samtliga specifikationer går att se nedan:

  • Dual Telescopic
  • Suspension fram och Rear Spring Suspension bak
  • Kraftig motor som klarar lutningar på upp till 25 %
  • 11” slanglösa däck för både stadskörning och terräng
  • RideyLong™-optimeringsteknik (räckvidd)
  • Räckvidd: upp till 70 km (Eco Mode) / upp till 56 km (Sport Mode)
  • Maxhastighet: upp till 20 km/h
  • Segride™ – Stability Enhancement-system
  • TCS (Traction Control-system)
  • BMS 2.0 (batterihanteringssystem)
  • Flash Charge (laddtid 4 timmar)
  • AirLock (via Segway-Ninebot-appen)
  • Kompatibel med Apple Find My
  • 3” LCD-skärm
  • Vattentäthet: IPX5
  • Belastning: upp till 120 kg

Segway KickScooter ZT3 Pro D finns tillgänglig från och med första kvartalet 2025 och priset är tyvärr inte annonserat ännu så det återstår att se vad den landar på. Men är du ute efter en scooter som är laglig i Sverige men ändå känns pigg och kan tas ut i skog och på grusvägar för att lattja lite så känns detta som ett fint alternativ.

Läs mer

Populärt i bubblan idag

Inga inlägg!