Bob Iger som är Disneys tidigare vd har gjort ett personporträtt hos Financial Times och i den omfattande intervjun framgår det att ryktena stämde att Disney och Apple hade samtal om att slås ihop. Det fördes samtal både internt hos Disney och med Apple men det ledde aldrig någonstans då Apple aldrig riktigt visade något större intresse.
I sin självbiografi skrev Bob att han tror att det hade blivit en affär om Steve Jobs fortfarande var vid liv och det hade nog varit på grund av Pixar om vi får gissa. Disney har gjort många lyckade förvärv genom åren såsom Pixar, Marvel, 21st Century Fox och Lucasfilm. Hur framtiden hade sett ut om Apple och Disney hade gjort affär får vi kanske aldrig veta.
