Digital Livsstil

Elon Musks X kan förlora närmare 800 miljoner kronor efter antisemitism

Det lär svida

Plattformen X kan förlora upp till 75 miljoner dollar i annonsintäkter i år enligt The New York Times.

Över 100 varumärken har stoppat sina annonser på X efter att Elon Musk höll med om en antisemitisk konspirationsteori. Senare så publicerade även Media Matters en rapport över annonser bredvid antisemitiskt innehåll på plattformen. X har nu stämt Media Matters och hävdar att de har manipulerat bilder från plattformen.

Bland de varumärken som har dragit tillbaka sina annonser finns IBM, Apple, Disney, Lionsgate, Ubisoft, Airbnb, Netflix, Microsoft, Uber och Coca-Cola. The New York Times skriver att om det fortsätter skulle det innebära en förlust på 75 miljoner dollar. Något som X förnekar och påstår att förlusten som mest skulle bli 11 miljoner dollar.

Via: Engadget 

Läs mer

Populärt i bubblan idag

Inga inlägg!