Livsstil

Estrella gör om designen på sina chipspåsar

Vad tycker ni?

Chipstillverkaren Estrella har bytt sin design på påsarna ett par gånger sedan de startade sin verksamhet och nu är det dags igen för en ny design.

Estrella tog Sverige med storm när de var först ut i landet med att lansera smaken Sourcream & Onion och sedan starten har påsen ändrat utseende åtta gånger men de senaste åren kan vi inte påstå att ändringarna har varit speciellt stora och uppdateringen i år är inget undantag.

Som ni kan se på bilden ovan så är det en ny design på sista påsen i ledet och Estrella kommer ändra designen på alla sina 15 klassiska potatischips. Precis som tidigare så kommer varje påse ha kvar sin klassiska färg så man inte av misstag råkar plocka med sig fel smak hem. De nya påsarna har redan börjat lämna snacksfabriken i Göteborg och rullar i skrivande stund i lastbilar i hela vårt avlånga land för att landa i chipshyllorna på vår lokala matbutik.

Vi ville lyfta kvaliteten och den goda smaken på våra chips. Nu har påsarna fått en tydligare koppling till Estrellas varumärke och vi har använt härliga färger som var och en får representera en smak. Med den nya designen har vi också kunnat dra ner på antalet färger och minskat täckningsgraden, vilket är en del i vårt hållbarhetsarbete, säger Josefin Hugosson, Brand Manager för chips på Estrella.

Via pressmeddelande

Läs mer

Populärt i bubblan idag

Inga inlägg!