Det nästan regnar in AI-appar i CarPlay och nu har xAI släppt Grok Voice Mode så alla med CarPlay kan ställa frågor och göra förfrågningar direkt i bilen med sin röst. Apple lanserade stöd för tredjepartsappar i CarPlay som går att använda med röststyrning och sedan tidigare har både ChatGPT och Perplexity hittat in i CarPlay.
Your commute just got smarter
Talk to me hands free — now on Apple CarPlay pic.twitter.com/ZuMzC9D9jH
— Grok (@grok) May 7, 2026
Om du vill testa Grok Voice Mode är det bara att ladda ned appen på din mobil och sedan sätta dig i bilen så kommer appen att dyka upp på hemskärmen.
