48 kinesiska apputvecklare vill att landets konkurrensmyndighet granskar Apples avgifter i App Store. Utvecklarna tycker att Apple tar för mycket betalt och hänvisar till att villkoren i Kina fortfarande är sämre än på vissa andra marknader. Apple sänkte nyligen sin standardavgift i Kina från 30 till 25 procent, men utvecklarna tycker inte att det räcker.
De vill se lägre avgifter och mer öppna regler, ungefär som i länder där Apple har tvingats släppa in fler betalvägar och alternativa appbutiker.
