Livsstil

Lidl har lanserat en egen tårta

Efter succén med sina sneakers

Succén efter att Lidl började sälja sina egna sneakers verkar ha gett bolaget blodad tand för nu lanserar de en alldeles egen tårta som nu finns i butik.

Lidl fortsätter sin resa med att skapa egna produkter som dyker upp i sin butik och nästa produkt är Lidl-tårtan. Tårtan har en smak av kola, belgisk choklad, maräng och på toppen ligger en Lidl-logga i choklad. Tårtan finns i detta nu tillgänglig i samtliga butiker i Sverige och hittas i frysdisken. Prislappen ligger på 59,90 kronor och den är helt fri från nötter, gluten och palmolja.

För varje såld tårta går fem kronor till Barncancerfonden vilket gör att det känns ännu bättre att köpa hem en Lidl-tårta och frossa lite nu i höstmörkret.

En alldeles egen, oemotståndlig, tårta känns väldigt typiskt Lidl. Att vi dessutom skänker fem kronor per såld tårta till vår samarbetspartner Barncancerfonden gör den ännu godare. Vi vill rikta ett stort tack till One Cake och våra inköpare som på rekordtid tagit fram den här fantastiska Lidl-tårtan. Det här är verkligen en produkt för den som vill bjuda på något utöver det vanliga, säger Bella Goldman, Varumärkes- CSR- och Kommunikationsdirektör på Lidl Sverige

Via Pressmeddelande

Läs mer

Populärt i bubblan idag

Inga inlägg!