Gaming

Microsoft höjer priset på Xbox i sommar

Priset på flera modeller skjuter i höjden samtidigt som 2 TB-versionen försvinner

Det går redan trögt för Microsoft att kränga Xbox-konsoler och trögare lär det bli den 1 augusti då bolaget har flaggat för en ny prishöjning. Anledningen är de ökade priserna på komponenter och i USA kommer modellen med 512 GB lagring att kosta 100 dollar mer. Modellen med 1 TB lagring kommer att kosta 150 dollar mer medan modellen med 2 TB lagring tas bort helt från sortimentet.

Det är inte första gången priserna höjs. Microsoft genomförde en prishöjning i oktober förra året men då handlade det om mellan 20 och 70 dollar. Företaget flaggar även för att det kan komma ytterligare en prishöjning under 2027. I samband med höjningen har Microsoft också börjat erbjuda delbetalning med räntefri finansiering via Amazon i USA för att göra det enklare för kunderna att köpa en konsol.

Xbox

Läs mer

Populärt i bubblan idag

Inga inlägg!