Digital Livsstil

Nu blir det enklare att dela på notan med Swish

Speciellt om ni är ett större sällskap

Swish fortsätter att göra det enklare att dela på notan och nu slipper vi göra en förfrågan till alla personer som var med på middagen. I Swish-appen finns det nu en ny knapp som heter “Tillsammans” och där finns även en knapp som heter “Dela kostnad”. När vi klickar på den får vi skriva in totalbeloppet och där går det att antingen inkludera sig själv eller inte. Sedan lägger vi in alla personer som ska vara med och betala och Swish gör då uträkningen av vad varje person ska betala automatiskt. Därefter skickas en Swish-förfrågan iväg.

När en person har betalat försvinner de ur listan och de som inte har betalat får ligga kvar och skämmas tills de har skickat iväg sin del. Det här underlättar helt klart en hel del om man är ett större sällskap där en person har tagit notan. Om det är någon i sällskapet som alltid dricker lite mer och äter lite dyrare går det även att skriva in exakta belopp som varje person ska betala. Funktionen finns tillgänglig nu och det är bara att hoppa in i appen och börja swisha iväg förfrågningar.

Swish, via Feber

Läs mer

Populärt i bubblan idag

Inga inlägg!