Polestar tvingas lämna den amerikanska marknaden efter att bolaget inte omfattats av de undantag som gäller för biltillverkare med kopplingar till Kina. Detta trots att de modeller som säljs i USA tillverkas i USA och Sydkorea.
Nu kommer företaget att sälja ut det lager som finns kvar av Polestar 3 och Polestar 4 på den amerikanska marknaden.
Samtidigt påpekar Polestar att USA endast står för en liten del av försäljningen. Hela 94 procent av bolagets försäljning sker på marknader utanför USA. Dessutom är försäljningen i Kina i princip obefintlig.
Framöver blir Europa och övriga asiatiska marknader därmed de viktigaste för Polestar.
Tidigare stod det också klart att systerbolaget Volvo Cars får fortsätta sälja sina bilar i USA.
