Porsche väljer nu att avsluta sin satsning på högpresterande elcyklar. Företaget stänger både fabriken i Tyskland och anläggningen i Kroatien, vilket påverkar runt 350 anställda.
E-bike-divisionen startades 2022 och skulle utveckla motorer, batterier och avancerade elsystem för premiumcyklar. Porsche hann lansera flera modeller, bland annat dyra sport- och terrängcyklar med priser långt över vanliga elcyklar.
Men marknaden har förändrats enligt Porsche, som nu säger att bolaget istället vill fokusera på sin kärnverksamhet.
