Apple uppges ha gett Samsung Display grönt ljus att börja tillverka OLED-paneler till den första vikbara iPhonen. Samsung ska dessutom vara ensam leverantör av skärmarna under de första tre åren. Det väcker en intressant fråga: Samsungs egna vikbara Galaxy-modeller har blivit bättre med åren, men skarven i mitten av skärmen syns fortfarande och är ganska så störande om du frågar mig. Om Apple använder samma typ av skärmar så kan det innebära att även den vikbara iPhonen kommer att får ett synligt och irriterande veck.
Men det är såklart oklart. Apple är kända för att ställa höga krav på komponenter och konstruktioner och de kan mycket väl ha lösningar som minskar eller döljer skarven bättre än dagens vikbara skärmar. Vad tror ni om den vikbara iPhonen, kommer den att floppa?
