Mobil

Snart blir det lättare att lämna iPhone för Android (och vice versa)

Google och Apple samarbetar kring en ny smidigare överföringsfunktion

Många av er har säkert någon gång testat att gå från en Android-telefon till en iPhone eller vice versa och processen är långt ifrån smidig. Långt ifrån allt flyttas över mellan de olika plattformarna och dessutom ska man lära sig ett helt nytt operativsystem. Nu har Google och Apple samarbetat för att i alla fall göra överflyttningsprocessen lite smidigare. I en kommande uppdatering kommer användare oavsett om man går från Android till iPhone eller från iPhone till Android att få med sig betydligt mer data än tidigare.

Det som vi framöver kommer att kunna få med oss är bland annat sparade lösenord, bilder, meddelanden, favoritappar, kontakter och till och med layouten på hemskärmen. Det kommer även att gå att flytta över sitt eSIM och först ut är Samsung Galaxy- och Google Pixel-enheter. Exakt när funktionen kommer säger inte Google men det blir någon gång senare i år.

Google

Läs mer

Populärt i bubblan idag

Inga inlägg!