Vi är redan inne i maj och de flesta har nog redan börjat ansöka om sommarledigheten. Svenskarna lever för sina fyra till sex veckors semester på sommaren och vissa älskar att stanna i vårt avlånga land medan andra vill upptäcka nya platser runt om i världen. Det skiljer sig även mycket åt vad folk vill göra på sin semester där vissa tycker att det bästa som finns är att ligga på stranden och pressa hela dagarna medan andra hellre tar sig ut på vandringsleder eller kanske spenderar hela sommaren på en camping.
Så helgens fråga är vad ni har planerat i sommar? Blir det en sommar i Sverige eller ute i världen?
