Tesla öppnar upp åtta av sina redan installerade laddpunkter i Vansbro längs E16. Sedan tidigare finns det en station byggd där men den har ej kunnat öppna på grund av strejken som satt nätanslutning i blockad.
I stället går de på batteri men även batteri måste laddas och det gör de genom att bränna biodiesel i form av HVO100.
Det är inte första gången Tesla använder dieselaggregat utan det är något man fått göra i USA av olika anledningar.
Huruvida det bara är nu under sportlovssäsongen eller om det blir permanent återstår att se.
Uppdatering: Enligt alltomelbil.se är laddarna bara öppna temporärt.
