Kultur

The Beatles gamla högkvarter öppnas för besökare

Fans får snart kliva in i studion bakom ”Let It Be”

Nästa år öppnas The Beatles tidigare högkvarter på Savile Row 3 i London för allmänheten. Byggnaden ska göras om till ett upplevelsecenter där besökare får se tidigare opublicerat arkivmaterial och föremål kopplade till bandet. Det är också platsen där ”Let It Be” spelades in och där bandet gjorde sin sista spelning på taket 1969. Paul McCartney och Ringo Starr har nyligen besökt huset igen och beskriver det som en plats fylld av minnen.

SVT

Läs mer

Populärt i bubblan idag

Inga inlägg!